Pasy napędowe płaskie:
Pasy napędowe płaskie służą do przeniesienia mocy w napędach zwykłych (otwartych) oraz w napędach stycznych. Pasy do napędów zwykłych generalnie są pasami jednostronnego działania (okładzina cierna po jednej stronie pasa) choć nie jest to zasadą. Do napędów stycznych pasy mają okładzinę z obu stron cięgna.
Właściwości:
- cienkie / elastyczne
- stały współczynnik tarcia,
- duża odporność na tarcie
- wysoki moduł elastyczności
- sztywność poprzeczna
- sprawdzone metody łączeń
- dobre własności
Zalety pasów napędowych:
- znikomy pobór energii własnej
- małe średnice zwrotne
- pewne utrzymanie obrotów
- długoterminowa praca
- krótkie odcinki naprężania
- znikomy poślizg przy nakładaniu
- duża stabilność krawędzi
- prosta i pewna obsługa
- znikome czasy postoju
- ochrona łożysk
- bieg pozbawiony wahań
Pasy napędowe płaskie służą do przeniesienia mocy w napędach zwykłych (otwartych) oraz w napędach stycznych. Pasy do napędów zwykłych generalnie są pasami jednostronnego działania (okładzina cierna po jednej stronie pasa) choć nie jest to zasadą. Do napędów stycznych pasy mają okładzinę z obu stron cięgna.
Właściwości:
- cienkie / elastyczne
- stały współczynnik tarcia,
- duża odporność na tarcie
- wysoki moduł elastyczności
- sztywność poprzeczna
- sprawdzone metody łączeń
- dobre własności
Zalety pasów napędowych:
- znikomy pobór energii własnej
- małe średnice zwrotne
- pewne utrzymanie obrotów
- długoterminowa praca
- krótkie odcinki naprężania
- znikomy poślizg przy nakładaniu
- duża stabilność krawędzi
- prosta i pewna obsługa
- znikome czasy postoju
- ochrona łożysk
- bieg pozbawiony wahań